Powered By Blogger

lördag 17 juni 2017

Ändrade planer

Det blev ingen sovmorgon i dag, skulle iväg på barnpassning. Men väl uppe fick jag sms att jag inte behövdes, föräldrarna kunde gå omlott där och då.
Jaha...då blir man lite ställd när man tänkt en sak men det blir något annat. Helst skulle jag gått och lagt mig igen, det blev bara 4,5 timmes sömn i natt.
Jag stannade uppe, åt en lugn frukost och stickade lite. Och så fick jag en idé som jag trodde var riktigt bra. Tidigare i vår hade jag köpt målarfärg till garage och förråds dörrarna. Tyckte att jag kunde ta itu med det nu  när vädret var så perfekt för ute jobb.
Men hur kunde jag vara så dum att jag trodde det skulle gå. Myggorna hittade mig efter 10 min, och de är inte nådiga den här årstiden. Jag hade klätt mig i långbyxor och jacka med huva, men hade behövt ha ett myggnät över ansiktet  också. De flög in bakom glasögonen och stack mig i hårfästet, så nu  ser det ut som jag håller på att få horn.
När jag målat halva av den ena garagedörren var jag tvungen att ge upp.
Får se när jag kan återuppta jobbet. Det kan hända att myggen är lite mindre besvärliga när solen ligger på. Men jag hade tyckt att det är bättre att måla i skugga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar