Powered By Blogger

måndag 26 juni 2017

Hej, hej...hemskt mycket hej!

Midsommarhelgen är över och nu går vi mot mörkare tider. Men först ska vi förhoppningsvis få lite mera sommar.
Jag har min första semesterdag i dag. Och jag har redan hunnit avverka ett tandläkarbesök och lappat två tänder. Där gick det undan...jag hade tid till 8.15...tänderna lagades...klockan visade 8.55 när jag kom hem.
Nu har jag ätit frukost och sitter och funderar om jag skulle fara en sväng till Vasa, bara för att jag kan. Och för att det är 1-års kalas på lördag, så en present måste jag också se om jag hittar.

Alltså den här första semesterdagen känns alltid speciell. Man har hela härligheten framför sig och kan ta sin an precis det man vill och har lust med. Det brukar ta någon dag att fatta att man faktiskt är ledig, man måste liksom landa på något vis.

                                                                              
Midsommarbukett

Den goda tårtan hade dottern bakat

Tomaterna växer


Midsommarnatten...här var kl halv två. Bara 8 grader på utsidan, men 22 i
pensionärskuvösen. Hade kunnat sitta där och njuta av tystnaden och härligheten
hur länge som helst men  sängen lockade mera


4/6 barnbarn

Milou


Elva

Vilmer och mommo spelar spel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar