Powered By Blogger

tisdag 20 juni 2017

Nya överdrag

Det hade varit behändigt att köra den gröna linjen som i fjol. Men varför göra det lätt när man kan göra det lite mer invecklat ?

                                                                                 
Den gröna mattan kändes som den gjort sitt (eller så var det jag som ville det ;)

Jag fick för mig att uterummet skulle gå i blått i år. Då får man tänka ut det bästa som kostar det minsta, helst ingenting alls. Jag hade en matta i vitt och blått från förut. Jag hade också blått tyg i ett stadigt material. Lite blåare blå hade jag gärna velat ha, men man tager vad man haver.
Jag sydde nya överdrag till kuddarna. Satt i uterummet och sydde, och fick placera kuddarna vartefter de blev klara.


                                                                                      

                                                                                              
Av samma tyg sydde jag överdrag till soffan tidigare, i februari var det. Men den soffan får tyvärr inte vara med i vårt gäng i sommar,  den är utvisad till utsidan.

                                                                                   
Om det blir många gäster någon gång får soffan och dynorna  flytta in för en dag eller kväll.

(fattigdom är uppfinningarnas moder)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar