Powered By Blogger

lördag 22 juli 2017

Yrsel from hell

En problemnacke har jag haft sedan -80 talet. Spänningar och låsningar som gett mig huvudvärk och yrsel.
Huvudvärken dominerade på -80 talet och jag var bergsäker på att jag hade en hjärntumör.
Men en homeopat i Umeå fick mig på andra tankar och mera livslust.
Behandlingen och tabletterna där gjorde att jag kände att livet var värt att leva.
Åren har gått men  mina nackproblem har fortsatt. Men nu vet jag hur de ska tacklas.

Jag har försökt att gå på massage med jämna mellanrum för att eliminera problemet. Men ibland "glömmer" man det när besvären och symtomen uteblir.

Men som en blixt från klar himmel kan de plötsligt uppenbara sig, och då är det precis som man skulle bli överraskad.
Torsdag förra veckan när jag satte mig upp i sängen så snurrade min värld som en karusell. Fick pausa tre gånger innan jag kunde bädda sängen färdig, så snurrig var jag.
Det lättade under dagen, men jag kände mig konstig och tung i huvudet.

Fredag, lördag och söndag var det samma sak. Yrsel och en obehagskänsla.

På måndag ringde jag och fick en massagetid på kvällen. Mådde sååå himla dåligt av allt snurrande så jag trodde att jag skulle spy där på massagebänken. Men klarade mig och hem kom jag också utan att cykla omkull.

Nästa dag kändes bra och jag orkade att klippa gräset. Men dagen därpå var det helt åt skogen igen. Hade lovat bort mig som barnvakt, men helst hade jag legat hemma under täcket. Det snurrade och jag mådde fruktansvärt  dåligt. Var nog säker på att jag skulle säcka ihop och dö där under dagen.
När jag stod och väntade på bussen svajade min värld och det kändes som jag måste hålla i mig.
Men jag överlevde, konstigt nog.

Nästa dag var en begravning som jag gärna velat närvara på, men då var jag så urlakad så jag orkade absolut ingenting. Min underbara 102 åriga gudmor jordfästes utan min närvaro. Är så himla ledsen att jag inte orkade närvara.

Som det känns nu är det mycket bättre men inte helt ok. Det fordras ett massagetillfälle ännu så de sista låsningarna och knutorna löser sig. Det ser jag fram emot på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar