Powered By Blogger

torsdag 19 oktober 2017

I valet och kvalet

Vid det här laget brukar jag ha fört mina pelargonior till vinterförvaringen. Nu pratar jag om den där tiden när pelargoniorna var utomhus, inte i ett uterum som nu.  Men hur kan man bara ens börja tänka tanken på vinterförvaring  när de blommar så här fint ännu

                                                                           
Men...då är frågan också, borde de få gå till vintervilan (för att det är den tiden) även fastän dom är så mitt i blomningen?  Frågorna snurrar i mitt huvud.
Jag tycker det är synd att föra dom i ett mörkt garage för att vissna ner när de kan vara i ljuset i uterummet. Skulle de må bättre av att avsluta säsongen nu, som det egentligen är tänkt?

Pelargoniorna som jag haft inomhus i sommar kan jag gärna föra till vintervilan, de har inte blommat på ett bra tag. Står bara där och tar plats och ser allmänt uttråkade ut.

                                                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar