Powered By Blogger

lördag 15 september 2012

Sockstickning väntar

Köpte garn till sockor åt barnbarnflickorna i dag när jag var till stan. Deras mamma bestämde färg i går när de var hit på visit. Så nu ska jag nog hellre sticka små söta sockor än de stora "gubb" sockorna jag håller på med, de får vänta ett tag.
Fint och skönt väder har det varit, inget att klaga på. I stan har det inte regnat, men här i byn tror jag det har gjort det, för det fanns vattenpölar på vägen.
Det är helt otroligt vad slut man blir efter en dag (fyra timmar) på stan. Trodde jag skulle somna i bussen, det hade i alla fall varit skönt. Men jag vågar inte riktigt släppa mig så avslappad, ett tu tre vaknar jag när vi passerat min avstigningsplats.
Och som vanligt har jag en ond rygg efter en stadstur, det är något i sätenas ryggstöd som min rygg inte kommer överens med. Känns som jag skulle gå av.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar