Powered By Blogger

onsdag 14 september 2016

Ett inlägg

Vilken varm och skön dag vi haft. Glömde alldeles bort att kolla vad det varit för temperatur. Men jag konstaterade att det behövdes ingen tröja innanför jackan och inga fingervantar heller.
Det får gärna vara fler sådana dagar.

Jag hade ett skift på kvällsjobbet i kväll. Efter det har jag suttit i...ja, ni vet ;) och gör det ännu. Datorn fick komma med ut, likaså sticksömmen. Jag köpte garn på hemvägen till ett par beställda sockor i knästrumpsmodell. Hann inte sticka så jätte mycket innan det blev för mörkt för att se. Ljusen lyser inte upp så alldeles bra om man har tänkt handarbeta. Jag har  eluttag här så jag ska leta efter en passande lampa som jag kunde använda mig av.
Men nu flyttar jag in, måste hänga tvätt och dammsuga lite grann.

Undrar om det var lika varmt och fint för 208 år sedan denna dag. Ifjol var det, då fotade jag de här bilderna.
                                                                                   
                                                                        








3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Skall försöka spara dem. Jag var med på festligheterna för 8 år sedan och också för 33 år sedan när det firades 175 år. Det är Monica som skrivit. Vet inte varför min dotters namn kommer hit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också där för 8 år sedan, både i Oravais och Nykarleby.
      Jag var med för 58 år sedan, inte minns jag så mycket men jag har bildbevis :)

      Radera