Powered By Blogger

torsdag 20 februari 2020

20.02.2020

Återigen ett datum som jag bara måste använda som rubrik.
Får först tacka för de kommentarer jag bad om, och som jag fick. Glad blev jag av dom.

Torsdag i dag, och det betyder fredag i morgon och halverad barngrupp = halverat ljud.
Jag har varit dagmamma i snart 37 år men aldrig tidigare (och tack och lov att det är sista året)
har barngruppen varit så "ovillig" att lyda och höra vad man säger som nu. Ett nej accepteras inte, då får jag ett, oftast flera falsettvrål tillbaka.
Annat var det förr, man behövde bara säga en sak en eller två gånger så gick det fram och barnen visste reglerna.  Nu får jag nog repetera allt 20 ggr/dag.

I går såg jag att krokusarna hade vaknat, alldeles för tidigt. Var nog tvungen att täcka över dem med granris, när jag visste att det lovades kallare. Vi hade -10 i morse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar