Powered By Blogger

söndag 25 mars 2012

Månadssten ??

Min månadssten är turkos (december)
Den har en gång suttit på ett armband.
Något liknande hade jag tänkt mig...
I går när jag var till stan hade jag som avsikt att köpa en månadssten/halssmycke. Stegade in på första juvelbutik, men där såg de ut som jag pratade kinesiska. De var i alla fall väldigt tjänstvilliga, och ringde till en butik i samma kedja och frågade om de hade, men icke.
Jag for till nästa, men där fick jag samma svar. Borde väl ha fortsatt till ännu en men mitt tålamod var ganska kort efter morgonens "förseningar" så jag hade varken ork eller lust att förklara mitt "ovanliga" ärende till ännu en oförstående expedit.
I denna butiken plockades fram alla de möjliga alternativen de hade för mitt ändamål, inte alls bra för min beslutsångest. Fick i alla fall bestämt mig, och det gick ganska smärtfritt för ovanlighetens skull.
Ingravering skulle göras så jag hämtar dem före tillställningen på lördag.
Då ställer jag mig frågan, är det helt ute med månadsstenar nu för tiden? Kanske lika så bra, för det är en hel vetenskap med det där. Varje månad har en egen sten, t ex oktober har Rosa Turmalin. MEN, här kommer det in knepigheter...om man går efter stjärntecknet skorpionen så har den, Black Star, Obsidian,Hematit och Malakit...snurrig blir man med mindre.

Angående min (december)månadssten så är det Blå Topas, men stjärntecknet skytten har Lapis Lazuli, Fluorit, Pyrit och Turko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar