Powered By Blogger

torsdag 12 juli 2012

Golvet

När jag cyklade till mamma i går strax efter sju så spöregnade det, och när jag cyklade hem strax efter fyra spöregnade det också. Och där emellan kom det  regnskurar med jämna mellanrum. Men inte gjorde det oss något, vi fick ju vara inomhus. Jag fick i alla fall se vad min Didrikson jacka gick för, och den höll nog vattnet på utsidan, som reklamen lovade.
Brorsan fortsatte visa en del av sina tusentals bilder, vi satt säkert i två timmar och tittade, trots det finns det många osedda kvar...

Nu är jag i alla fall glad över mitt nya golv. Det var så roligt att komma hem i går, och för en gångs skull kändes det riktigt roligt att städa. Annars hade jobbarna städat bra bort efter sig, det var mest jobbdammet
kvar åt mig.
Här är några före och efter bilder.

Köket som det såg ut när jag for hemifrån
på tisdag morgon...


...och så här såg köket ut på onsdag kväll när jag städat och
ställt i ordning.

Och från en annan vinkel.
Så här såg hallgolvet ut på tisdag morgon...
...och så här på onsdag kväll.
Den här nya mattan är så ljuddämpande så det är lite skrämmande att gå på den, man hör inte sina egna steg.
(Kanske jag håller på att bli döv också, det räcker inte med att bli blind ;)
Men annars skön att gå barfota på, den känns mycket varmare än de andra kalla blanka -80 tals mattorna.
Kommer nog att byta de andra också, vad tiden lider. Men de här två golven har det varit mest slitage på genom  (30)åren.

4 kommentarer:

  1. Fint!
    tycker kusinnan i väster

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, jag är riktigt nöjd. Tycker det är fint jag också :)

    SvaraRadera
  3. Men oj, va fint! Ljust och härligt! Du får nog absolut vara nöjd! Säkert en fröjd att städa :) Ha en fortsatt bra sommar!!!

    SvaraRadera
  4. Tack! Mycket ljusare blev det faktiskt. Det behövs så lite för att det ska bli annorlunda.
    En fortsatt bra sommar till dig också! :)

    SvaraRadera