Powered By Blogger

fredag 7 december 2012

Kort vecka

I morse när man vaknade hade man måndagskänsla, eftersom det var "söndag" i går. Men allt eftersom timmarna gått har man fått in i skallen att det faktiskt är fredag i dag.
Fick ett överraskningsbesök av äldsta dottern med sambo, de hade varit till "lyckliga staden" Nykarleby och hälsat på yngsta dottern med familj. Så på hemvägen svängde de in hos mamma/svärmor.

Fick en sändning av en Umeåtomte i dag. Där i den lådan fanns något som jag faktiskt behövde. Jag köpte en dörrkrans med lampor för några år sedan, i fjol gav den upp kontraktet och ville inte lysa mera.
MEN i lådan fanns en ny ljusserie som jag har lagt i kransen, ibland vet tomten vad man behöver utan att man önskar det.
Så nu lyser kransen så fint där på dörren och välkomnar gästen...borde kanske ställa till med festen ;)



2 kommentarer:

  1. Så fint! Har tänkt på en sån men hur gör man med sladden? Jag menar hur hänger man den så inte gästerna trasslar in sig när dom går in genom dörren? :)

    SvaraRadera
  2. Det går nog bra med den. Den är 5 m lång...i dörrkarmen på insidan rakt ovanför kransen har jag en sådan där "port" som sladden kan röra sig fritt i, och en likadan i hörnet på karmen. Sedan har jag gjort lite egna aragemang längs väggen i vindfånget, för uttaget är innanför dörren i hallen.
    När dörren öppnas och stängs så vandrar sladden av sig själv där uppe...inga problem med några intrasslade gäster har jag haft :)

    SvaraRadera