Powered By Blogger

söndag 6 april 2014

Bilder från Umeå resan

En perfekt sjöresa för en som inte tycker om sjögång.
En fin gångbro till ett grönområde/badplats som kallas
Bölesholmarna. Där brukade jag och min bästis ligga och
sola på sommarloven i början på -70 talet.
Gamla Tegsbron som numera bara är för cyklar och promenerare.
T v Thulehuset, Scandic hotell och Kulturhuset. Och nästa
bro som byggdes över Umeälven.
Samma här men lite längre bort längs älvkanten.
Den där nybyggnaden har jag inte riktigt koll på men huset
som syns t v är i alla fall Rådhuset. (smuts på linsen ;)
Samma trillingtorn men denna gång fotade från Ön.
En trevligt lantligt ställe som fått vara ifred ganska
bra från en massa höghusbyggen. Här på älvkanten fanns
ett hus där en klient bodde som jag jag jobbade som
hemsamarit åt i mitten på -70 talet. Ett mysigt ställe, där man
gick nerför trappor för att komma till huset.
Kyrkbron som syns här, byggdes i mitten på -70 talet.
Ett hastigt besök på Gammlia museét. Här en liknande
tvättmaskin som vi hade när jag var barn.
Utsikt från Hamrinsberget.
En trevlig lördagskväll tillsammas med bror och svägerska.
Mamma satt och läste bloggar. När man inte har egen dator
får man ta tillfället i akt där det finns.
Återresan bjöd på lika lugnt sjöväder.
En flock svanar flög bredvid båten när vi just var i hamn.
(här också smuts på linsen;)
Kattvakterna...två av mina döttrar hade gjort ett fint påskpynt
som de välkomnade mig hem med. Det värmde ett modershjärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar