Powered By Blogger

söndag 6 juli 2014

Brun, vit, blå och vit igen.

Jag har en byrå inköpt 1975. Den var i en typisk 70 tals färg då, alltså brun. Med åren när inredningsfärgerna ljusnade så kändes det fel med en brun möbel, så den fick bli vit. Åren gick igen och blått var alldeles otroligt populärt, så den fick bli blå.
Nu har jag tröttnat på den blåa byrån, så i helgen har den åter igen blivit vit. Dagbarnen har även använt den flitigt när de kört med bilar så den var verkligen i behov av slipning och uppiffning.
Tänkte att jag skulle gärna byta knoppar på den, men det verkar bli svårt. Vet inte om de har slutat att tillverka den sortens knoppar. De är sådana som är nedsänkta i skivan ca 0,5 cm och har en diam på 5 cm.
Nu har jag valsat kring på nätet för att hitta, men icke.
Jag kunde förstås måla de gamla, men det skulle vara så roligt att få nya fräscha. Men om det inte finns så...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar