Powered By Blogger

onsdag 2 juli 2014

Mysdag

Det blev en ordentlig mysdag från morgon till kväll. Jag steg upp vid 10-tiden (skäms jag för att skriva ;) och då regnade det, nu vid snart 19-tiden regnar det ännu.  Det har inte varit ett enda uppehåll under dagen. Ska bli intressant att se hur många mm det visar i regnmätaren. Regnet har verkligen varit efterlängtat, och det som kommit i dag borde nog gjort god nytta.
Har sysselsatt mig med att riva lite tapeter och stickat. Skulle gärna läst någon god bok, men har ingen till hands just nu. Ska fara förbi biblioteket någon dag och bunkra upp. Hörde några boktips på radion så jag ska se om någon av dem finns på vår bibba.
Det blev ingen långpromenad i dag. Man brukar säga att det finns inga dåliga kläder...men det är inge roligt att promenera i stövlar och regnställ. Enligt 10 dygns väderkartan ser det ut som det ska bli varmt och fint nästa vecka, ända upp till 27 grader, hoppas att vädergubbarna har rätt denna gång.

Jag borde dammsuga men jag har ett katt som  är så himla rädd för dammsugaren. Han ligger äntligen och sover här hemma efter två dygn på äventyr så jag vill inte förstöra hans sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar