Powered By Blogger

lördag 27 september 2014

Skogspromenad (med telefonen)

Min utsiktsplats...här brukar jag stå en stund och titta efter älgar.

Spånbanan har blivit till intet, bara en skogsväg med belysning
numera.
I går kväll for jag på en skogspromenad och hade klätt mig för lite. I kväll for jag samma runda och klädde mig lite mera, men då blev jag svettig. Väldigt svårt den här årstiden att veta vad som är lagom.
Det var lite spännande att gå i skogen för i grannbyn hade de sett en björn förra veckan, man vet ju inte vart och hur de vandrar. Hade nog ögon och öron på helspänn och gick och funderade vad jag gör om jag plötsligt har en björn framför mig. Spela död har jag hört att man ska göra, men är björnen faktiskt så dum att han tror man är död när man alldeles nyss kom gående livs levande.
Det blåste så pass mycket i kväll också så inga älgflugor fastnade på mig, och det var skönt. De är nog så obehagliga när de kryper in under kläderna. Svåra att ta död på också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar