Powered By Blogger

tisdag 21 april 2015

Vilken dag!

Vilken fin dag det varit i dag. Det känns som man tryckt på on knappen nu för vårbruket. Jag har börjat räfsa andra omgången för i år. Jag var ju så ivrig i mars när vi hade de där varma fina dagarna. Då kunde jag inte hålla fingrarna och räfsan i styr. Sedan kom det mera snö och flera blåsiga dagar, så det där räfsandet märktes inte ett dugg.
Jag har varit och gjort bort kvällsjobbet. Hade planer på att gå ut och fortsätta räfsa, men nu tycker jag att jag känner mig lagom mör för att bara sitta här och ta det lugnt tills John Blund knackar på.
Men å andra sidan känns det som man missar något väldigt underbart. Fina kvällar i april och maj finns det inget som går upp mot.
Om jag inte räfsar borde jag fara på promenad eller cykeltur. Storspoven har jag inte lyckats höra ännu, och det är jag lite besviken över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar