Powered By Blogger

lördag 4 juli 2015

Hej, hej!

Inläggen lyser med sin frånvaro här, tyvärr. Tänkte slänga in ett inlägg nu så här på kvällskvisten.
Både på fb och min andra blogg har jag berättat om min caragan (sibirisk ärtbuske) som inte mådde så bra i våras. Jag har skött om den så bra, och nu är den på bättringsvägen och nästan helt återställd. Är så jätteglad för det och vill förstås berätta om det. Nu tänker jag bombadera med det sista inlägget i den här frågan.
Kvävebrist led den förmodligen av när bladen var blekgula, små och få. Googlade att man skulle ta jord och barr underifrån en gran och blanda med jorden runt rötterna. Gjorde så och fotade en gång/vecka sedan 30.5. En vecka till så borde alla bladen vara gröna.
Och alla gånger jag fotat har det varit mulet väder på lördag förmiddag  i fem veckor...
                                                                                  
30.5

6.6

13.6

20.6

27.6

4.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar