Powered By Blogger

lördag 11 juli 2015

Tjuvaktiga skator (människor)

Nu blir det inga bilder från vardagen utan i stället ett helt vanligt inlägg. Det går fortfarande inte att logga in på min andra blogg, bloggen.fi/decemberbarn.
Jag skriver här då tills vidare.
Kom att tänka på hur folk/människor är tjuvaktiga bara tillfälle och chans ges. Jag har tre händelser som jag tänkte skriva om.
Elbolaget hade kapat en björk på vår tomt (ganska nära vägen) som växte lite onödigt nära elledningarna. Vi hann inte ens fundera på att ta vara på den förrän den var puts väck en morgon när vi tittade ut. Säkert någon som frös och behövde lite björkved till sin kamin.
Nästa episod var när en skata tog tag i en fröautomat och flög iväg med den. Tappade den vid vägkanten mot vår tomt. Då kommer en människa och plockar upp den och far iväg. Jag tycker att det borde klicka till lite att den kanske hörde till närmaste hus...men icke.
Och nu senast hade jag en solcellslampa i äppelträdet som lyste så fint när det börjat skymma. Den hade blåst ner och rullat ner mot diket. Jag såg den när jag kom hem en dag och tänkte att jag går och hämtar den senare när jag packat ur mina matkassar. Men det kom annat i vägen och jag glömde bort det tills nästa dag. Och då när jag skulle hämta den så var den borta. Den var också så nära tomten, så även här tycker jag att den som tog den borde förstått att den kanske hörde hit.
Det heter ju att man får ta det man hittar, men kanske man borde tänka lite också vart det hör och inte bara stoppa i fickan direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar