Powered By Blogger

lördag 27 februari 2016

Lördags nostalgi

Ett radioprogram som var obligatoriskt i mitt hem när jag var liten var nog Frukostklubben med Sigge Fürst. Jag missade lite där ett tag på -60 talet när det var skola på lördagarna, vilket jag minns att jag tyckte var synd.
Det höll på ännu när jag var vuxen och jag fortsatte att höra på det ända till sista sändningen. Det var nog lite sorgligt när man haft det med i sitt liv i 23 år. Jag kan ännu i dag få lördags känsla när jag hör signatur melodin.

"Frukostklubben, en programserie som sändes i Sveriges Radio 9 februari 1946 - 24 december 1949. Programserien återupptogs 1955 och sändes därefter till och med 31 december 1978. Frukostklubben var det första underhållningsprogrammet i Sverige som sändes på morgonen. Totalt sändes 680 program och programledare under hela sändningsperioden var Sigge Fürst."

https://www.youtube.com/watch?v=jHCmNe_pK8w

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar