Powered By Blogger

lördag 2 april 2016

Naturrutan...

Om vädret var grått, kallt och tråkigt i går så var det desto bättre i dag. Soligt, varmt och härligt.
Efter frukosten och de obligatorisk lördags radioprogrammen, Ring så spelar vi och Melodikrysset + stickningen, for jag ut på en härlig långpromenad. Hälften väg och hälften skog.
Snön har smält bra sedan jag senast gick i skogen. På vissa ställen skulle det inte alls gå att skida mer. Men jag kom på en ny sport att tävla i. Man tar med sig skidor och stavar till spåret och där det inte finns snö springer man med skidorna hållandes i händerna, sedan när man kommer till ett parti där snön ligger kvar spänner man snabbt på sig skidorna och stakar  i väg. Bra va?
Så här kan det då se ut  på den tävlingsbanan ;)

                                                                            
                                                               



                                                                             

Under många lyktstolpar i motionsspåret har jag sett olika mängd med avskalade grankottar. Har trott att det varit ekorrar som suttit på lampan och ätit, men en fb vän upplyste om att det är hackspetten.
Ok, man lär så länge man lever.

                                                                                    

Jag såg ett fågelpar som jag tror var svanar, är ej säker. Det kan ha varit tranor också. Ni hör ju att här är det ingen expert som skriver. Men tranor brukar väl komma i flock, svanar  KAN komma i par, eller?
Helt säker är jag att kråkor var det inte.
Jag tog kameran ur fickan för att fota , men då var de försvunna. Kanske det bara var en synvilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar