Powered By Blogger

tisdag 13 december 2016

Tre lediga och en sjuk

Mitt i alltihopa kan man få en ledig tisdag utan att man vetat om det. Inga barn här i dag alltså, och då blir jag lika ställd varje gång. Jag ser möjligheter att göra en massa saker, men i slutändan så vet jag inte riktigt var jag ska börja.
Vi närmar oss julen och då är det brukligt att man har en massa saker som ska ställas i ordning . Men nu är det ju så att jag har kommit till det stadiet att jag inte tycker att det behövs springas röven av sig för julens skull. Julstädningen blir en vanlig fredags städning. Julmaten är jag ingen riktig vän av, så där blir det inga stora  förberedelser heller. En skinka ska jag tillreda, men det blir först dagen före julafton. Pepparkakor finns att köpa i alla möjliga storlekar och modeller. Lussebullar och småbröd bakade jag tidigare för att ha något att bjuda på när jag hade födelsedags kaffe, och det finns kvar av dem i frysen.
Julklapparna till barnbarnen är hemklickade, vi vuxna ger inga julklappar och det är det bästa beslutet vi gjort.
Det blev en lång utläggning om julförberedelser det här. Vart jag ville komma var det att även om jag är ledig nu så finns det liksom inget som har med julen att göra  jag kunde tänka mig att göra i dag.
Inte ens ett handarbete har jag på gång. De tre senaste alstren kom till sina ägare i söndags. Och jag har inte hunnit fundera på något nytt ännu.

Nu är klockan just 10.30 och jag har faktiskt  hängt tvätten...kanske det blir några fler nyttigheter i dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar