Powered By Blogger

lördag 17 december 2016

Vad har tagit åt mig?

I dag var det fjärde eller femte lördagen som jag hade planerat att åka till Vasa. På fredagen är jag så ivrig när jag tänker på att fara iväg, och uppdaterar handelslistan.
Ställer klockan på ringning, vill helst fara med 9-bussen. Det är lugnt i stan ännu vid den tiden när bussen anländer 9.40 och några timmar framåt.
Nu har jag som sagt kört på sådär några gånger. Jag gör mig klar och när jag är så pass så att jag ska börja ta på mig ytterkläderna så börjar jag vela...och får ångest.
Tänker på räkningar som så småningom förfaller. Underligt att alla avgifter stiger men lönen är densamma eller lägre. Den ekvationen går inte ihop.
I dag var det sista chansen att fara en lördag innan jul. Jag har gått igenom handelslistan 762 ggr och konstaterat att jag behöver egentligen inte handla det som står där.
Okej...men då så. Det är  lugnt att stanna hemma då.
Lika bra att sitta hemma så förstör man inte de pengar som man egentligen inte har. I dag har jag stickat och sovit, och sparat många euron på det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar