Powered By Blogger

söndag 12 februari 2017

Beställning på sockor

Jag har stickat så långt tillbaka i tiden jag kan minnas. Tröjor av alla de slag blev det mest förut, både åt mig själv och barnen.
De senaste åren har det blivit mest vantar och sockor. Sockor går bra åt sig så jag har alltid ett par i någon storlek på gång. Herrsockor  har jag inte stickat så där jättemånga av.
Men nu tänkte jag det skulle bli en ändring på det, så jag frågade dem som jag är svärmor åt om de ville ha ett par. Jodå, det ville de gärna.
Jag kunde ha satt igång att sticka då typ i svart eller grått. Men jag frågade om de önskade någon speciell färg. Glatt överraskad blev jag över deras färggranna val, och roligare att sticka också.
Här är det turkos, blått, rosa, rött och lite svart som gäller.
Den ena sockan i det första paret blev klar i går.
                                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar