Powered By Blogger

torsdag 8 juni 2017

Nya bilar

Ett problem har jag. Jag har nog flera men ett tar jag upp här nu. När folk byter bilar har jag svårt att hänga med i svängarna.  Det är ju på grund av  bilarna jag känner igen mina grannar och bekanta.
Inte hälsar jag på obekanta bilar till höger o vänster.  Dyker det  plötsligt upp en annan bil med någon som hälsar, så om jag inte varit förvirrad förut så blir jag det då. Ibland dröjer det länge innan jag får kopplat ihop vem som döljer sig bakom ratten.
Som t ex härom dagen när jag cyklandes passerade affären då var det någon som satt i en för mig obekant  bil och vinkade frenetiskt . Jag kunde absolut inte se vem det var för det speglade i vindrutan, men vinkade tillbaks i alla fall.
Det är ingen rolig känsla det där, man känner sig lite som en outsider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar