Powered By Blogger

onsdag 29 mars 2017

Min högra tå/fot

Om vi går tillbaka i tiden ca 8-10 år så kändes min högra tå lite som att den var lite utan känsel. Det var bara ibland, det liksom kom och gick. Några år senare så började det göra lite ont i tån när jag var på promenad, men det var också bara ibland.
De senaste åren har smärtan tilltagit och fortsatt med att komma och gå,  men nu är det  inte bara är tån längre utan mera på översidan av foten också som gör ont och är svullet.
Vissa dagar kan det göra otroligt ont och är svullet. Det  känns som skon på höger fot är två nummer för små. I fjol somras hade jag ett värre skov just vid en tidpunkt då jag skulle på en begravning och behövde använda  ett par finskor. Det var en plågsam pina minsann.
Har försökt att ignorera smärtan och tänkt att den blir värre om jag slutar att gå mina promenader, att foten behöver rörlighet för att inte stelna till mera.
Efter min 6 km promenad i går kväll hade jag så otroligt ont och det värkte som det inte gjort förut.
På natten vaknade jag till av smärtan när jag rörde foten lite fel. Om det ska bli så här får jag nog överväga att sluta med promenaderna, eller gå kortare  sträckor till att börja med.
Artros har jag tänkt att det kunde vara. Men efter att jag googlat, lutar det mera åt reuma hållet. Eller så är det både ock, och broskbildning på tåleden...
Var till apoteket och köpte inflammationshämmande salva. Får se nu om det lugnar sig.
På bipack sedeln står det att, om det inte blivit bättre efter 7 dagar ska man söka läkare.
Är nog beredd att göra det.  Det här är ingen bra livskvalité.
Crocsen har varit de enda som känts bekväma när det varit som värst, men även de kändes trånga i dag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar