Powered By Blogger

söndag 31 december 2017

Gott Nytt År!

Snart lämnar vi 2017 bakom oss och välkomnar 2018. Ingen vet vad det året för med sig, men alla hoppas väl på ett bra år på alla vis och kanter.
Många ger nyårslöften som de sedan inte kan hålla, så även jag. Därför håller jag mina löften för mig själv så gör det inte så mycket om jag inte klarar av att hålla dem.
Två löften har jag lovat mig själv, egentligen har jag flera på lager men jag gör det bra om jag klarar två 😉
Någon sorts årskrönika på året som varit har jag aldrig orkat göra. Men om man snabbt ska gå igenom året så har det varit ett positivt år, inga sorger och åtta bedrövelser. Det har varit bröllop i familjen och fler barnbarn har det blivit.
Några mysiga dagar i Umeå hos min  bror och svägerska.
Och även om sommaren aldrig kom så njöt jag ändå av min långa semester tack vare mitt uterum, som jag bara måste lovprisa ännu en gång.
På jobbfronten ordnade det sig till slut även om de såg mörkt ut på våren.
Ingen katt har jag mist under året, även om mårdhundar har strukit runt knutarna.
Mitt kvällsjobb har jag mist om man ska se något negativt. Skönt att vara ledig alla kvällar men mindre i börsen.
Nu är det bara tiden som får utvisa vad 2018 har att komma med.
Så ett Gott Nytt År till alla ni som besöker min blogg!

Något vi alla borde tänka på när vi gnäller, tjafsar och är missnöjd...
                                                                       

2 kommentarer: