Powered By Blogger

tisdag 2 januari 2018

Ledig

Jag är ledig ännu denna vecka. Om barnen är lediga är ju jag också ledig så. På sätt och vis är det skönt att jul och nyår är överstökat, nu är det ljusare tider och våren som syns där borta i tunneln.
Njuter av tystnaden runt mig, det är en bristvara här i vanliga fall. Jag har bara haft på radion en gång sedan julafton och det var i fredags, men efter två timmar var jag nöjd. Sedan dess har den fått vara tyst.
Fint väder där ute nu så man borde gå ut en sväng men det får nog vara till senare. Donar med lite sånt som jag funderat att göra hela hösten men inte haft rätta gnistan. Har egentligen inte det nu heller men man får ta sig i kragen ibland.
Julklappsboken har jag läst ut och det är tråkigt. Underlig känsla det där när en bok man riktigt levt sig in i tar slut.
Tycker om att sticka. De senaste åren har det mest blivit sockor. Tror inte jag stickat någon tröja åt mig sedan -89, minns det så bra för jag väntade min tredje dotter då.
Men jag har sett på olika bloggar de som stickat Marygenser tröjor, och tycker de är så fina.
Skickade efter ett mönster i går och är så sugen att sätta igång. Men måste skaffa hem garn först.
Och så ska man välja två färger också, huvudfärg och mönsterfärg. Det är här det kommer att bli problem, jag med min beslutsångest. Men tror att bara jag ser garnet och färgerna live så kan jag bestämma mig. Huvudfärgen lutar mot grått även om jag älskar färggrant.
Mönstret är på norska så egentligen tror jag inte det blir några större problem.
Nu ska jag återgå till mina måsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar