Powered By Blogger

onsdag 20 november 2019

Mitt i veckan

Onsdag redan. Inte klokt vad tiden rusar  iväg. Det är väl bra att tiden inte står stilla, men den kunde bromsa upp lite. Känns ibland som man inte riktigt hinner med i svängarna.
Två dagar kvar så är det helg igen.

Jag tycker att jag fått ett bra flyt på kvällarna i höst efter jobbet. Promenaderna är viktiga för mig, men ett tag blev det lite av ett stressmoment. Jag kände att jag MÅSTE gå även om jag borde göra något annat. Och om jag gick så hade jag dåligt samvete för att jag sedan inte hann eller hade någon lust med något annat resten av kvällen.
Men nu har jag gjort så att jag varannan kväll promenerar ca 6-7 km, och de andra kvällarna blir sådant som behöver göras eller så sätter jag mig bara ner och läser eller stickar. Då har jag inte dåligt samvete för jag vet att i morgon promenerar jag.
I kväll har jag promenerat så nu kan jag sitta här vid datorn och slappa resten av kvällen om jag vill.
I morgon kväll blir det att stryka och byta gardiner.

                                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar