Powered By Blogger

tisdag 24 mars 2020

Ingenting är längre som förut

Här hade jag skrivit ett Corona inlägg, men raderade. Vi hör och läser så mycket om det ändå, så det får räcka med det.

Kan annars bara säga att eftersom jag har ett jobb att sköta hemifrån så tar jag ut semester nu och så länge det behövs.
Väntar på lite varmare väder så jag kan börja med fönstertvätt. Det blåser så kallt varenda dag. Om man ska tvätta fönster så tycker jag inte man ska behöva ha vantarna på.
Bröd borde jag baka, det är tomt i frysen. Men här kommer ett men...känner mig så pass bra, att om jag har gott bröd till hands så kommer jag att äta en el två smörgåsar i stället för riktig mat. Och det är inte så bra.
Stickar gör jag. Har inget mera intressant projekt just nu än tabletter. Senast jag var till stan köpte jag ett garn som jag tänkt till disktrasor, men det var onödigt kraftigt till det. Då kom jag på den idén att sticka tabletter till uterumsbordet i stället.
Långpromenaderna får bli på dagarna nu när jag är ledig i stället för kvällarna. I går var jag faktiskt på kvällen eftersom min promenadkompis jobbar.
Tänkte att jag ev skulle köra igång med målarbete som jag hade tänkt spara till pensioneringen (som syns i tunneln). Jag får se hur jag gör. Även om jag börjar med målandet nu, så räcker det nog till sedan också.

                                                                               
                                                                             


                                                                                               


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar