Powered By Blogger

tisdag 7 april 2020

Ett snopet slut

Ända sedan jag började jobba efter semestern i fjol har jag räknat veckorna. Veckorna till den dagen när jag skulle jobba sista dagen, och sedan gå i pension efter 37 år som familjedagvårdare. När jag började jobba så hette det dagmamma.
Många gånger har jag fått höra att hoppas du håller dig frisk och på benen nu när det är så lite kvar.
Samma har jag tänkt, vad snopet om jag skulle snubbla  före mållinjen.
Snubblade gjorde jag, men inte på det viset som man först tänker. Det var Corona som gjorde att jag "snubblade". Man uppmanades att jobba hemifrån så långt som det bara var möjligt. Med mitt jobb är det så omöjligt det bara kan bli.
Jag tar nu ut semester så långt det räcker, så får vi se om det blir något skarv att fylla upp där
 innan 1 juni när jag blir friherrinna. Det kan hända att jag hinner jobba tre veckor , det beror alldeles på om undantagslagarna hävs eller fortsätter.
Lite snopet känns det nog att det skulle sluta så här. Men jag får öva lite nu  på att ha lösa och lediga dagar.                      


                                                                                         
April -17 hade jag besök i uterummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar