Powered By Blogger

onsdag 7 oktober 2020

6 månader senare.

Hej på er! Plötsligt har ett halvt år gått. Senaste inlägg skrev jag 7 april, då hade vi vår och sommaren var runt hörnet. En vår och sommar som inte varit sig riktigt likt. Sommaren blev ganska bra ändå, lugn och fin. Vädret var helt ok också. 
Jag har nu varit en glad pensionär i fyra månader, så lite har jag börjat vänja mig hur det nya livet fungerar.
Att få sova tills jag vaknar utan att någon klocka ringer. Det blir inga okristligt tidiga mornar, jag sover faktiskt till 8-tiden. Lite förvånad är jag över det, trodde nog att jag skulle vakna den vanliga tiden när jag jobbade.
Sedan att få planera dagen som jag vill och har lust med, det är så underbart skönt. Lite fel tror jag att jag planerade i ivern där i början. Jag hade så mycket på gång att jag inte "hann" på mina vanliga långpromenader. Den dagliga dosen promenad tyckte jag att jag fick med att vandra runt med att påta i trädgården. Inte tillräckligt var det för jag märkte att konditionen inte var som förut när jag äntligen kom mig för att börja promenera igen.


Lite tråkigt är det att jag inte kommit mig över till Umeå för att hälsa på mamma i sommar. Och inte lär det bli något i höst heller, nu när det ser ut som coronan tar ny fart. Nu när jag har all möjlighet att fara när jag vill och har lust så är det annat som sätter stop för det.

Lägger upp en gammal bild...


                                                                                           




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar