Powered By Blogger

lördag 10 oktober 2020

Lördag hela veckan

 När man är en glad pensionär så är det  svårt att hålla reda på dagarna. Det blir lite lördag hela veckan lång. Eftersom det är sovmorgon varje dag så blir det som helg varje dag.
Jag trodde att jag skulle börja vakna lika tidigt som när jag jobbade, det var så det sades åt mig också.
Men icke. Jag sover nog ordentliga nätter. Som nu i dag sov jag till 9, och ändå gick jag jag och lade mig 22.30. Låg förstås och läste, men inte längre än ca halvtimme.
Det är inte bara det att jag sover längre, jag sover mycket skönare och bättre också. När jag jobbade var det stört omöjligt att somna om, om jag behövt stiga upp på natten, t ex att släppa ut en katt. Jag låg och vände och vred på mig och räknade ner tiden tills alarmet skulle gå. Numera kryper jag bara ner under täcket och snarkar vidare.

Ett foto från 10.10.2017.

                                                                                          




                                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar