Powered By Blogger

onsdag 14 oktober 2020

Onsdag

Jag hade skrivit ett långt inlägg som jag skulle redigera, men raderade i stället. Så här kommer en avkortad version.

I dag är det lite kyligare väder. Men inte alls konstigt, vi är ju i mitten på oktober. Solen skiner och ingen blåst. Tror att det är läge för att fara och göra vinterfint på gravarna. Jag har fyra stycken som jag sköter om.
I uterummet märks det att det blivit svalare. Det är svårare att få en skaplig värme där. Tänkte att jag ev skulle köpa terassmattor dit, som täcker hela golvet. Det måste väl hålla kölden ute lite grann i alla fall.

Att shoppa har jag hunnit med i dag. En jacka och skor. Bekvämt med näthandel. Men att få prova och känna på varan är förstås bäst. Det går ju bra att returnera förstås om den inte passar eller annars inte faller en i smaken.

I går var jag till tandläkaren på årskontroll. Det är något jag aldrig kommer att förlika mig med. Som tur inget som behövde åtgärdas annat än att ta bort tandsten. 

I morgon ska jag åka söderut på försenad födelsedagsuppvaktning. Kanske det blir tredje gången gillt. Första gången hade jag feber, andra gången hade födelsedagsbarnet feber. Nu ska vi hoppas att det blir av. 


                                                                                      





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar