Powered By Blogger

onsdag 14 oktober 2020

En solskenshistoria

 I somras skickade en bekant ett foto på en katt som försvunnit och som varit borta sedan våren. Hon undrade om jag möjligen sett katten.  Jag hade inte sett den men lovade hålla ögonen öppna.
I samma vevade frågade hon om jag visste någon som hade leveransklara kattungar. Det visste jag inte, men till saken hörde att jag hade en kattunge av fyra som inte var reserverad ännu. Men det skulle dröja några veckor innan den kunde flytta. Skickade en bild på kattungen och fick genast svar att hon reserverar den.
Kattungen blev hämtad när tiden var inne och fick det bra. 

Och så härom dagen såg jag på fb en vän som lagt upp några bilder på en katt som synts däromkring ett bra tag. Hon undrade var den hörde hemma.
Jag kände genast igen katten som den försvunna från i våras. Skickade meddelande åt ägaren, som åkte och kollade. Och det var rätt katt 💜

Det var väl ett lyckligt slut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar