Powered By Blogger

onsdag 2 maj 2012

1:a maj



Tror nog inte det blir något räfsande i dag , för den hårda blåsten håller i sig. Skulle vara ute hela kvällen i går, och hela dagen i dag, hade jag tänkt, men ingen vits att räfsa när skräpet virvlar åt alla världens håll. Vi  får se hur det går, ska nog ut och testräfsa så småningom. Annars är det jobb i morgon igen,  veckan blir kort när den börjar på en onsdag.
Men själva arbetsdagen blir inte kort, 6.40 - 17.15. Tur att jag inte har något kvällsjobb denna veckas onsdag, då hade arbetsdagen blivit plussad med två timmar.

En dag senare...
Det fortsätter att blåsa i dag och vinden är ganska kylig. Fick nog glömma räfsandet i går, hela eftermiddagen gick i stället åt att skruva ihop min trädgårdsport där humle ska klättra. Hade två skruvar som fattades i slutändan, fick vända upp och ner på hela garaget för att hitta några med liknande dimension. Efter mycket möda och stort besvär hittade jag några som var gångbara. Porten kom på plats och jag räfsade bort lite skräp efter mig...och där i skräpet ligger skruvarna.

Barnen sover middagsvilan där ute nu, så det är tyst och lugnt. Annat var det på morgonen, de två äldsta barnen var i luven på varandra hela tiden, och turades om att gråta "för att han tog det som jag hade först".
Vi gick ut på en promenad via posten för att returnera mina "friluftsbyxor". När vi var på väg hem mötte vi en förälder som jag skött barnen åt tidigare, och vi pratade en stund. Blev nästan lite rörd där ett tag när hon sa att hon är så tacksam över att hon fått ha sina barn i vård hos mig, och att jag är duktig och kan min sak...(jag skryter inte, återger bara hennes ord ;)
Men i alla fall så är det otroligt roligt att få höra något sådant, man blir med ens ännu duktigare, känns det som.

Jag köpte en ny sopborste till bron i dag, väldigt läcker med jordgubbar på. Lite säsongbetonad, får väl köpa eller måla en med snögubbar på till den andra säsongen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar