Powered By Blogger

fredag 11 maj 2012

Fredag

Regnandet fortsätter, och inget annat än gilla läget kan vi. Hörde någonstans att man aldrig ska gilla läget, men till vilken nytta har det, om jag ställer mig på tvären till regnandet? Tror det är meningen att man ska få gorma ut sin ilska över det dåliga vädret, om man vill, istället för att vara tyst och gilla läget. Det känns säkert bättre om man får avreagera sig lite, därför säger jag:
Blir sååå otroligt trött och less på det här förb... regnandet, deprimerad kan man bli med mindre. När det evinnerliga snöandet slutade och man kände sig lättad, ja då börjar det regna.

Tror nog att vi ska klä på oss regnstället och gå ut ändå, men i dag går vi absolut inte i sandlådan. Barnen såg ut som panerad fisk  i går när vi skulle gå in, den våta sanden var precis överallt på dem, det får bli lek i skogsbacken i stället.

Vi har pysslat lite, det är ju mors dag här i Finland på söndag. Så barnens mammor ska få ett egenhändigt tillverkat kort (med väldigt mycket hjälp från min sida).
Det är lite svårt att hitta på vad man ska göra som är tillräckligt lätt för så små barn.

Men nu tycker jag mig känna att det behövs lite blöjbyte. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar