Powered By Blogger

onsdag 2 januari 2013

Nyårslöften

Vet ju av erfarenhet att nyårslöften är lite svåra att hålla, allt eftersom tiden går så "glömmer" man dem så lätt.
Funderade på vad jag skulle försöka ta tag i på det nya året. Och då kom jag på att jag så länge försökt ta mig i kragen och gå igenom mina foton på datorn, och beställa guldkornen.
Men det brukar vara ett tidsödande projekt, som man inte bara rafsar över på en halvtimme.
Så i går morse när jag ännu var i nattlinnet så satte jag igång, och tänkte att jag klär inte på mig förrän jag är klar.
Vid 14-tiden hörde jag att en bil körde in på gården, blev lite nervös vid tanken på hur orepresentativ jag såg ut. Inte för att jag är så värst representativ annars heller, men just då var det värre än vanligt.
En snabbtitt i fönstret gjorde att jag kunde känna mig lugn, det var bara barnbarnen N och J med föräldrar.
Men då klädde jag faktiskt på mig,  även om fotobeställandet inte var klart.
Mågen tittade på min skrivare och fann felet, varför den inte velat skriva ut mina bilder och texter den senaste tiden.
På kvällen hade jag lite kvällsjobb,  ett under att man kom sig dit utan att dratta omkull på den glashala vägen.
Väl hemkommen fortsatte jag med mina foton. Ett tag var jag på väg att avsluta och fortsätta en annan gång, men tog mig i kragen och jobbade vidare.
Klockan hade gått runt ett varv när jag var klar...fick ihop 360 bilder från en tidsperiod på 1,5 år.
Känner mig så nöjd över att det är gjort.
Sedan när fotona kommer ska jag försöka vara lika duktig och få in dem i album...men det kan bli värre.

2 kommentarer:

  1. Ja, just det borde jag också lova. Inget dumt löfte. Jag har dock inte så lång tid att tröska genom. Bara från april 2012. Jag får dock skryta lite, alla bilder är i album och med tillhörande text och info. :-)

    I alla fall bilder från digitalkamerans tid, finns i album.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har de flesta foton i album från den "gamla" tiden. Digifotona ligger tyvärr ännu och väntar på sin tur.
      Ska försöka få en bättring på det nu, får se om jag lyckas :-)

      Radera