Powered By Blogger

lördag 5 januari 2013

En annan afton

Så var det en afton igen, denna gång trettondags afton. Minns att trettondags helgen var lite ångestladdad när man gick i skolan, närmast då i lågstadiet. Det mysiga jullovet var just slut, men ännu en vecka kvar på julen. Ingen städade ut julen före tjugondagen på den tiden, i alla fall så noterade jag inte det. Vår familj städade i alla fall inte ut den, helst skulle vi haft jul ända till påsk, som det heter i sången. Minns att min pappa bromsade och ville ha in julen länge, medan mamma ville kasta ut den.
Och jag tyckte att det blev så otroligt mörkt när inte julgransljusen lyste, även om man hade andra lampor, men det var inte samma sak.
Jag kommer nog att ha min jul kvar till Knut, eftersom jag inte var så tidig med mitt pyntande, har jag inte hunnit ledsna ännu.
Någon barrande gran har jag inte heller, sedan några år tillbaka kör jag med plastgran.

Från det ena till det andra. Mina 360 foton kom i går, de är ännu i sina förpackningar. Och kommer så att få vara tills jag har tid och möjlighet att lägga in dem i album.
Men tänk vilken skillnad mot förr, på filmrullens tid, Man var så ivrig så man öppnade kuvertet på hemväg från postlådan för att få se fotona. Det var som julafton varje gång man fick tillbaka nyframkallade foton.
Nu vet jag vilka bilder som finns där, då är det inte spännande längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar