Powered By Blogger

onsdag 9 januari 2013

Plötsligt händer det...

Har funderat på ett nytt tak i vardagsrummet till och från ett bra tag. Som vanligt när jag får någon idé så funderar jag mycket fram och tillbaka innan jag gör slag i saken. Och det är ju bra så gör man inget förhastat.
Om man haft orsak att leja hantverkare, så vet man att väntetiden kan vara väldigt lång ibland.
Skickade ett sms i dag åt en hantverkare och frågade hur långt fram i tiden han var bokad, tänkte han får svara när han har möjlighet, han kan ju hålla på med något viktigt jobb som gör att det är besvärligt att svara.
Det tog inte länge förrän han ringde upp och sa att han inte hade något brådskande just nu, så han kunde fast komma redan i morgon.
Trodde inte mina öron, men vad är bättre  än att få det gjort på en gång. Två timmar efter att vi pratats vid i telefon kom han hit och mätte och for sedan och beställde vit laserad panel.
Nu har jag varit och möblerat om lite i garaget så att brädorna får plats när de kommer, de behöver få vara inne i värmen ett tag innan man börjar jobba med dem.
På måndag morgon sätter vi i gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar