Powered By Blogger

söndag 14 september 2014

Äpplen och tapeter

Jag fick äpplen i mängder av olika sorter av min svägerska C. Jag har nu skalat och klyftat och gjort mos så vi har ett bra tag. Och tyvärr så påminns jag varje bär och frukt säsong att jag har för liten frys. Det där problemet måste nog lösas på något sätt någon gång.

Det fina höstvädret fortsätter. I går satt jag faktiskt ute och solade, bäst att ta till vara när det bjuds. Men man märker att solen ligger mycket lägre nu för det blir skugga ganska tidigt på min tomt.

Ute på tomten borde jag greja lite, men det är konstigt hur det inte är lika roligt nu som på våren.
Det känns som "ingen mening" det ska ju ändå snart gå till vintervilavila alltihopa. Härom dagen var jag faktiskt och klippte ner lite buskar som kommit upp längst ner på skogstomten. Där får man hålla efter för annars är det snart en snårig skog.

Blommorna nere på min nyanlagda trädgård har tagit sig bra, fastän det såg lite dåligt ut på försommaren, men bättre sent än aldrig.

Här inomhus borde jag ta itu med vardagsrums väggarna, men det tar så emot. Jag vet att det kommer att ta hur länge som helst innan jag är färdig. På vardagarna jobbar jag från 7.30-20.00, och när jag kommer hem då börjar det nästan skymma redan. Jag vill ha fullt ljus när jag ska göra något sådant.
På helgerna går det förstås bättre, men om det bara är helgerna jag har möjlighet att köra så blir det väldigt utdraget.
Jag har börjat riva tapeterna, men bara på halva väggarna. Det kan hända jag skjuter upp det till våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar