Powered By Blogger

torsdag 1 januari 2015

1 januari 2015

Numera är det mera regel än undantag att kunna logga in på min andra blogg. Har försökt i två dagar
nu, utan resultat. Tur att jag har två.
Vi skriver 2015 nu och alla hoppas väl på ett bra och lyckosamt år, med så lite elände som möjligt. Att man själv och nära och kära får vara friska och ha det bra.

Varmt väder har vi, +4 grader och halt som bara den. Väldigt synd att det fina vintervädret tog slut, men förhoppningsvis kommer det igen.

Nyårsafton tillbringade jag i soffan framför TV:n. Stickningen, lite godis och många tända ljus. Behövs inte mera för att jag ska vara nöjd, det där godiset kan jag t o m vara utan.
Det brukar smällas smällare långt in på nyårsnatten här men efter 01.00 förblev det tyst. Och det var jag glad för. Jag minns ett år när barnbarnet N var här när det höll på ända till 3.30 tiden. Stackars alla fyrbenta som är livrädda för smällare.

Det känns skönt att ännu ha lite ledigt kvar. Jag börjar jobba igen den 7:e.
Ska fortsätta att mysa i soffan med stickning och bok. Om ni undrar vad jag stickar så är det dockkläder. Jag har planer på att sticka en tröja åt mig, men måste först till Vasa och handla garn.
Till dockkläder behövs inte mycket garn så till det finns det i min garn korg. Dockmammorna kommer säkert  att uppskatta detta.

Jag minns ett dagbarn som hade en kär nalle med sig vart hon än gick. Den där nallen blev bara mera luggsliten för varje dag. Jag stickade lite kläder åt den, och flickan blev överlycklig.
Bilden på nallen hade jag gärna velat ha här längst ner, men den vill inte som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar