Powered By Blogger

onsdag 21 januari 2015

Kallt och halkigt

När temperaturen sjunker ner mot -15 då skulle man nog hellre sitta inne och mysa än att gå ut på den sedvanliga 5-6 km promenaden. Men jag tror att man ska lite akta sig för det, det är nog bara att klä lager på lager och ge sig iväg. För om man börjar skylla på vädret för att slippa gå ut då blir det inte ofta man kommer sig iväg.
Nu är jag i alla fall hemma igen, rimfrosten i skägget har smält och jag smaskar på en Fazers blå....mmmmm. Man kan ju bli för smal av allt promenerande ;)
Jag tycker om att gå raskt när jag är ute, men den förrädiska halkan gör att man inte riktigt vågar. Det blir lite att gå och känna av underlaget.
Det blev lite kallt i händerna, men jag har långa ärmar på jackan så jag kan dra ner dem ovanpå handskarna.

Min dator gick sönder någon gång i november. Den har varit på vift ett tag, blivit undersökt och konstaterat att det är moderkortet som är kaputt. Att byta det blir nästan lika dyrt som att köpa en ny.
Den är trots allt fyra år så jag satsar nog på en ny. Men att kolla igenom allt vad som finns gör att man blir alldeles snurrig. Har haft en hp förut och varit nöjd (ända tills den gick sönder) så jag tror det får bli en sådan igen.

Bara två dagar nu så är det helg igen, det är helt otroligt vad veckorna springer iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar