Powered By Blogger

måndag 13 februari 2023

God måndag!

Sitter här med mitt morgonkaffe, som många skulle kalla förmiddagskaffe. Men när man är pensionär har man sovmorgon varje dag om man vill. Då blir tidschemat därefter.
Jag har faktiskt börjat styra lite med de där sovmorgnarna. Förut kunde jag sova till 9 - 9:30. Det kändes inte bra, som om en del av dagen försvann. Alamet ljuder numera 7:30 vardag som helg, men det betyder inte att jag stiger upp då. Jag somnar inte om, men att få ligga kvar och inte behöva stiga upp till en arbetsdag känns bra. 

Väldigt halt där ute nu igen. Det är inte så vidare roligt. Ska nog ge mig ut på min dagliga promenad. Med dubbskorna på, går det  bra. Den bästa uppfinningen. Men även med dubbar under skorna ska man vara försiktig.

3 kommentarer:

  1. Hej - så roligt att hitta Dej och din blogg bland uppdateringarna. Inte alla dagar jag hinner läsa allas och än mindre svara. Oftast blir det bara att klicka på gillastjärnan, som de flesta bloggare har. Det beror väl litet på vilken bloggportal man använder. De finns inte på allas (typ din). Sovmorgon är skönt tycker jag så om jag får sover jag gärna till 9 tiden... Händer ju inte så ofta, men det kan t.o.m bli ngt längre på helgerna speciellt om det vsrit ovanligt tidiga väckn under veckan.

    SvaraRadera
  2. Så konstigt att det bara kom upp anonym... Sååå anonym är jag väl då inte... Gilla/ som jag alltid hetat sålänge jag bloggat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gilla! Den här bloggen är halvdöd numera. Men ibland får jag ett il.
      Lite gammalmodigt här...ingen gillastjärna. Men man får läsa ändå och gilla eller ogilla i sitt stilla sinne...

      Radera