Powered By Blogger

lördag 15 december 2018

Mitt förhållande till ryggsäck

Ryggsäckar har funnits länge, ibland har det varit inne med ryggsäck och ibland ute.
De har varit, enligt mig, för de som går i skolan eller de hurtiga sportiga friluftsmänniskorna.
När jag gick i skolan så var det inte inne med ryggsäck. Och så där sportig har jag aldrig känt mig så jag tyckt att en ryggsäck passar på mig.
Men genom åren har jag sett hur behändigt det ser ut när de packar ner sina prylar i ryggsäcken och svingar den på ryggen så där ledigt och vant.
Att skaffa en egen växte sakta fram. Så en dag i våras när jag var i stan och gick och vandrade i en affär föll min blick på några billiga ryggsäckar. Nu eller aldrig tänkte jag, kan ju satsa på en billig först så kan jag testa om det är något för mig det där svingandet. Det jag handlade den gången packade jag i ryggsäcken och det var så behändigt att inte behöva hålla reda på flera olika kassar när jag skulle med bussen hem.
Så hädanefter när jag far till stan får handväskan stanna hemma och ryggsäcken följa med.
Och när jag far till mataffären är det ryggsäcken som jag tar som väska, det ryms faktiskt mycket i den. Bekvämare än att bära kassar är det också. Jag är ingen storhandlare, tror inte riktigt på det. Jag handlar det jag behöver för dagen. Minsta svinnet får man då.
 Till biblioteket passar den perfekt med alla barnböckerna. Och t ex nu i dag när jag skulle fara på promenad svingade jag den på ryggen. Promenerade 6 km och svängde in via affären på hemvägen.
Då blev det både nytta och nöje på samma resa s a s.

Att det tog så länge innan jag kom underfund med nyttan, men bättre sent än aldrig.
Och inga problem med att få krängd den av mig som jag en gång trodde 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar