Powered By Blogger

onsdag 10 augusti 2016

Uterumsmöbler i uthuset...

Nog var det en himla tur att min iver inte tog överhanden i våras. Hade gärna velat ha ett nytt möblemang till mitt uterum när det var under uppbyggnad.
Jag hade tänkt mig något i den här stilen
                                                                            
Visst är den fin och mysig, säkert sitter man bekvämt också men inte många sittplatser. Och bordet passar för några  kaffekoppar eller glas, men när det kommer till tallrikar sätter det stopp. Ingen matgrupp det här, bara en mysgrupp. Har man ett stort uterum kan man kanske ha båda sorterna, men med mitt 10,5 kvm så får jag välja det ena eller andra.
Mitt gamla möblemang har kommit till bra användning i sommar, det har ätits åtskilliga måltider där och fikats. Ett ordentligt bord med passlig (ät)höjd. T ex i går hade jag matgäster och ännu en gång konstaterade jag att ett litet soffbord har jag minst nytta av där. Så det får nog bli utemöbler i den här stilen i fortsättningen också även om jag köper nya.

                                                                       
Och vill jag ha datorn med mig är det bekvämare med ett högre bord.

                                                                               
Annars så kommer jag att kalla mitt uterum för uthuset i fortsättningen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar