Powered By Blogger

söndag 30 april 2017

Fyrkantiga biffar

Jag har säkert skrivit det tidigare, och gör det nu igen. Jag tycker inte om att laga mat, det känns bara så jobbigt med allt vad kokande och kockande heter. Men äta bör man, annars dör man (äter gör man, ändå dör man).
Det är något som man bara måste även om man velat slippa. Jag försöker göra det enkelt för mig men ändå så det blir smakfullt för munnen och bra för magen.
Köttfärsbiffar i långpanna går snabbare än att stå och steka i stekpanna. Även nyttigare inbillar jag mig. De blir förstås inte  runda, men smakar garanterat lika bra.
I de här biffarna har jag förutom köttfärs...skorpsmulor, mjölk, ägg, hackad gul lök, rivet äpple och morot,  olja och  kryddor som passar min smak.
Steker/gräddar  i ugn, och skär sedan i passliga bitar.


                                                                                    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar