Powered By Blogger

fredag 17 februari 2023

God afton i stugorna

 Fredag igen. Veckorna rusar så man knappt hinner med. Så här fort gick inte tiden så länge man var i jobb. Då segade sig dagarna och veckorna fram, man trodde aldrig de skulle ta slut. Nu hinner man knappt äta frukost förrän det plötsligt har blivit eftermiddag.
Jag försöker i alla fall att få ett vettigt innehåll i min vardag. I dag har jag t ex promenerat 6 km, dammsugit hela huset, stickat på en Strömsötröja...och lite mera smått och gott. Mycke mer än så tycker jag inte man behöver hinna med som pensionär. Förstås kan det bli lite mer vissa dagar.
Nu är det snart dags att gå och sova igen. Det ska bli skönt.
Så länge jag jobbade kunde jag sitta uppe länge på kvällarna, vilket gjorde sig till känna nästa dag.
Numera går jag och sova typ två timmar tidigare...lite bakvänt kan man tycka.

I helgen utlovas oväder = mysväder. Det kan bli snöskottande också, men det får bli när jag myst färdigt.

                                                                          

 Vaknade av ett klirr på natten. Blev nog ledsen när jag steg upp
och såg detta. En skål som jag fick på min 21-års dag av min
sambo och blivande man. Den skålen har jag varit så rädd om
och räddat några gånger från att åka i golvet.



                                                                                         



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar