Powered By Blogger

söndag 19 februari 2023

Söndag

 I går snöade det lätt hela dagen och fortsatte i natt. Jag brukar inte ha så bråttom att skotta utan låta det snöa färdigt först. Så i dag har jag varit ute i snösvängen. Och snön var nog lättare i dag eftersom det hade blivit kallare.
Det är så vitt och fint nu med snön i träd och buskar. Hoppas det får vara så ett tag nu innan det börjar plaska igen. När det är vinter ska det vara vinter. 

I dag har jag också ringt och pratat med mamma. Fick utrett något jag funderat på i många år. Jag mindes ett hus här i byn som jag inte riktigt visste om det funnits eller om det varit något i min fantasi från barndomen. Jodå, jag fick bekräftat att det inte var fantasier. Fick även namn på de som bott där.
Man borde passa på att fråga de äldre om saker man undrar över. En dag är det för sent.

                                                                                 

I går kväll.



2 kommentarer:

  1. Ja man borde verkligen ha frågat mera, sålänge föräldrarna var vid liv, och äldsta brodern var fullt frisk... Det börjar bli aningen försent för min del nu, att räta ut vissa??? Då jag var yngre låg det liksom inte i mitt intresse direkt - men ju äldre jag blir ju mera tänker jag på vissa saker... // Gilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nog ockå ganska ointresserad som yngre. Men som du skriver ju äldre man blir ju mer funderar man. Mamma sa igår också att hon ångrar att hon inte frågade mera så länge mormor levde. Mormor var en som visste och "höll reda" på allt och alla.
      Jag är glad att mamma är ganska klar i knoppen ännu så att vi får rätat ut ??

      Radera