Powered By Blogger

fredag 23 januari 2015

Per dator och telefon

I går  köpte jag äntligen en ny dator. Skönt att ha sin egen och inte behöva låna dotterns.
Jag har kollat runt alldeles för länge och blivit snurrig i knoppen.  I förrgår hittade jag ett alternativ som jag tyckte verkade bra, skickade länken åt ena dotterns sambo som är datanom. Han skulle kolla närmare på firmans hemsida när han kom hem från jobbet.
Han hittade då ett ännu bättre alternativ, men den föll på att det inte fanns någon DVD (vad det nu heter) som var ett av mina krav.
Men en likvärdig föreslogs på firman senare på dagen när han besökte den. Det blev att köpslå per telefon då och jag beslöt mig för den.
När han for på jobb sedan på eftermiddagen hade han datorn med sig, och då var det nästan som julafton här. Då fick jag börja installera den, som jag aldrig gjort med en dator förr. Det är alltid någon annan som gjort den saken.
Den gamla datorns hårddisks innehåll skulle föras över, men den där "lådan" som den skulle stoppas in i så verkar inte passa. Får nog vänta på lite hjälp där. Har varit utan det innehållet i två månader så jag ska nog klara mig någon dag extra.
Fotade i går också och  förde över bilderna. Men sedan när jag ska ta fram bilderna säger datorn att jag måste ändra inställningarna för att se bilderna. Jag har kammat igenom alla slags inställningar nu för att hitta någon som borde passa, men icke.
Underbart med teknik...man får tiden att gå och så får man repeterat alla kraftuttryck man en gång lärt sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar