Powered By Blogger

söndag 1 februari 2015

1 februari 1975

Ett datum jag aldrig glömmer. Det var den dagen jag och min blivande man flyttade in i vår första gemensamma lägenhet. En glädjens dag som vi väntat på sedan november året före, när vi var och såg på lägenheten. Jag hade köpt och samlat på mig saker som låg nedpackade i lådor i mitt flickrum, så man knappt kom sig in där. En smal gång från dörren till sängen. Så det var bara att köra iväg lådorna den lilla biten från där föräldrarna bodde, tror kanske det var 300 m om ens det.
Möblerna hade vi beställt på hemkörning  dagen före, så de var redan på plats.
Så roligt det var att börja inreda och plocka in saker i skåpen. Vi höll på halva natten innan vi ens kände oss trötta.

Många fina minnen från den tiden i vår trevliga lägenhet med brutna tak. En stor 2:a på 65 kvadratm, med  parkettgolv, badkar och balkong.
En bild från vårat vardagsrum och soffan som jag tyckte så  mycket om. Men opraktisk när man var flera, även om vi hade två korgstolar också  fick vi ta köksstolarna att skarva i med.  Så två år senare köpte vi en  3+2 grupp. Observera hyllorna...dem fick jag när jag fyllde 19 av mamma och pappa. De har följt med i alla våra boenden.
Även i mitt nuvarande vardagsrum hänger de. Mörknat med åren har de gjort och jag har haft lust många gånger att måla dem. Men tror nog de får behålla sin originalfärg.
Askkoppen som står på golvet hade min pappa gjort, det var ju på den tiden när det var ok att röka inomhus.

                                                                            




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar